PYTANIA – ODPOWIEDZI
W PRZETARGU NIEOGRANICZONYM NOSPR/11/2016
USŁUGA FIZYCZNEJ OCHRONY LUDZI I MIENIA W SIEDZIBIE NOSPR
1. W rozdziale 8 pkt 8.4 SIWZ Zamawiający wskazał, iż Wykonawcy winni przedstawić wykaz 25 osób w tym 20 wykonujących czynności bezpośrednio związane ochroną, posiadających wpis na listę kwalifikowanych pracowników ochrony fizycznej lub kwalifikowanych pracowników zabezpieczenia technicznego.
Prosimy o informację w jakim celu Zamawiający wymaga skierowania do pracy pracowników zabezpieczenia technicznego, skoro zamówienie nie obejmuje montażu elektronicznych urządzeń i systemów alarmowych, sygnalizujących zagrożenie chronionych osób i mienia, oraz eksploatacji, konserwacji i naprawach w miejscach ich zainstalowania,
ani montażu urządzeń i środków mechanicznego zabezpieczenia oraz ich eksploatacji, konserwacji, naprawach usług konserwacji zabezpieczenia technicznego?
Zgodnie z Art. 3 Ustawy o ochronie osób i mienia usługi opisane w pkt 9.a) „Opisu przedmiotu zamówienia” wchodzą w zakres bezpośredniej ochrony fizycznej a zatem do ich wykonywania należy skierować pracowników wpisanych na listę kwalifikowanych pracowników ochrony fizycznej.
Odp. 1:
Załącznik nr 5 – „Opis przedmiotu zamówienia” pkt. 9a mówi o eksploatacji wymienionych systemów zabezpieczenia technicznego.
2. W rozdziale 17 pkt 17.1 SIWZ Zamawiający wskazał kryteria, którymi będzie się kierował podczas wyboru najkorzystniejszej oferty.
Kryterium nr 2 dotyczy deklarowanej dobowej ilości pracowników liczonej w pełnych etatach stanowiących standardową obsadę w dniu roboczym.
Prosimy o doprecyzowanie jaką dobową liczbę roboczogodzin mają wykonawcy przyjąć we wskazanym kryterium.
Zamawiający pozostawia Wykonawcom konieczność domyślania się czy dzień roboczy to dzień w którym odbywają się koncerty oraz czy dzień roboczy obejmuje także posterunek mobilny? Nieprecyzyjne formułowanie kryteriów oceny utrudnia zachowanie uczciwej konkurencji.
Odp. 2:
- Dzień koncertowy, zarówno roboczy jak i świąteczny obejmuje posterunek mobilny. Posterunek mobilny musi być obsadzony przed, w trakcie i po koncercie, szacunkowy czas to ok. 4-6 godzin.
- Ilość roboczogodzin wynika z ilości posterunków i wymaganej obsady.
- Szczegółowy opis ustanowienia posterunków i ich obsady zawiera „Opis przedmiotu zamówienia” w SIWZ pkt. 10 i 11.
3. Odnośnie opisu posterunku III (załącznik nr 5 do SIWZ, pkt 10) prosimy o wskazanie ile „dni koncertowych” należy przyjąć do kalkulacji? Prosimy o doprecyzowanie ile będzie godzin ochrony na posterunku III w „dniach koncertowych”?
Odp.nr 3:
Średnia ilość dni koncertowych wynosi 5 na tydzień w sezonie artystycznym. Czas pracy posterunku określa opis III posterunku w pkt. 10 Załącznika nr 5 SIWZ.
4. Odnośnie opisu posterunku IV (załącznik nr 5 do SIWZ, pkt 10) prosimy o wskazanie ile koncertów należy przyjąć do kalkulacji oraz jednoznaczne określenie ilości godzin ochrony na posterunku IV?
Odp. nr 4:
Średnia ilość koncertów w tygodniu, w czasie sezonu artystycznego wynosi 5, szacunkowa ilość godzin to 4- 6 na IV posterunku, zależy od rodzaju koncertu, czy koncert składa się z dwóch części czy jest jednoczęściowy. Dlatego Zamawiający używa określeń „średnio” i” szacunkowo” w opisie przedmiotu zamówienia.
5. Czy do kalkulacji roboczogodzin dla posterunku nr IV (mobilnego) należy przyjąć 6 godzin ochrony ?
Odp. nr 5:
Zamawiający w opisie przedmiotu zamówienia może jedynie wskazać szacunkowy przedział czasowy pracy posterunku.
6. Prosimy o jednoznaczne wskazanie jaką liczbę roboczogodzin należy przyjąć do kalkulacji oferty. Mamy świadomość, że godziny pracy w obiekcie Zamawiającego są zmienne, lecz Zamawiający może wskazać maksymalną liczbę roboczogodzin do zrealizowania w ramach niniejszego zamówienia, którą Wykonawcy mogliby przyjąć do kalkulacji oferty, natomiast do rozliczeń można przyjąć faktycznie zrealizowaną liczbę godzin ochrony. Takie rozwiązanie pozwoliłoby zachować uczciwą konkurencję zgodnie z Art. 29 pkt 1 i 2 Ustawy Prawo Zamówień Publicznych z dnia 29 stycznia 2004 (Dz. U. z 2015 poz. 2164).
Odp. nr 6:
Liczba roboczogodzin wynika bezpośrednio z opisu przedmiotu zamówienia załącznik nr 5 SIWZ pkt. 10. Zamawiający podaje czas obsad poszczególnych posterunków oraz ilości osobowe obsady. W przypadku posterunku mobilnego szacunkowy czas trwania pracy.
7. Czy Zamawiający wymaga aby wszystkie osoby wskazane w wykazie o którym mowa w Rozdziale 8 pkt 8.4 SIWZ, faktycznie brały udział w realizacji zamówienia?
Czy Wykonawca, który złoży najkorzystniejszą ofertę, przed przystąpieniem do realizacji będzie mógł przedstawić zmieniony wykaz osób zatrudnionych u Wykonawcy, które zostaną skierowane do realizacji przedmiotu zamówienia i które spełniają wymagania opisane w SIWZ?
Odp.: 7
Tak. Zamawiający wymaga aby wymienione osoby w wykazie, brały udział w zamówieniu – zapis ten stanowi warunek udziału w postępowaniu.
Komisja ds. przetargów NOSPR